تصدیق وکالت نامه
مدارک مورد نیاز:
1- جهت تنظیم هرگونه وکالتنامه، در سامانه میخک ثبت نام بعمل آورید.
2- در پایان مراحل در سامانه میخک کد رهگیری را دریافت نمایید.
3- با در دست داشتن کد رهگیری و اصل مدارک هویتی ایرانی (گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی) جهت تأیید به بخش کنسولی سفارت مراجعه فرمائید.
4- پرداخت هزینه، مطابق با جدول تعرفه خدمات کنسولی
توضیحات:
در صورتی که اصل مدارک به همراه متقاضی نمی باشد بایستی یکی از بستگان وی با در دست داشتن اصل مدارک به وزارت امور خارجه در تهران (ساختمان شماره 3 اداره کل امور کنسولی) و یا یکی از نمایندگی های وزارت امور خارجه در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، ارومیه، رشت، شیراز، قم، بوشهر، اهواز، کیش، قشم و زاهدان مراجعه نمایند.
شماره حساب سفارت:
CIMB Bank: 8000443614
May Bank: 564427305770
ملاحظه:
-
در یکی از دو بانک CIMB BANK یا MAY BANK به صورت Cash Deposit
-
در یکی از دو بانک CIMB BANK یا MAY BANK از طریق تکمیل قیش واریز نقدی
یاد آور می شود پرداخت خارج از موارد ذکر شده مورد قبول نمی باشد و تنها از روش های فوق استفاده فرمایید.
شرح کلی مراحلی که باید طی کنید: برای اطلاع از جزئیات تعیین کننده ادامه صفحه را تا انتهای آن ملاحظه بفرمایید
1- تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک تا مرحله ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری وکالت مورد نظر
2- مراجعه وکالت دهنده (موکل) به کنسولگری ، به همراه اصل مدارکی که در این صفحه و یا در سامانه میخک قید شده است.
3- مراجعه وکیل وکالتنامه به وزارت امور خارجه و یا دفاتر استانی آن جهت اخذ کپی برابر اصل وکالتنامه مورد نظر، درصورتی که درخواست کرده باشید.
***
قبل از مطالعه مراحل ثبت درخواست در سامانه میخک لطفا مطالب لینک زیر را مشاهده نمایید.
لینک صفحه راهنمای متقاضیان فاقد رایانه (کامپیوتر) و نکات مهم در تنظیم وکالتنامه و ....
راهنمای تصدیق امضا و تایید وکالتنامه برخی افراد دارای مشکلات خاص( نابینا، لال و یا ناشنوا)
***
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
راهنمای تصویری تنظیم وکالتنامه
به منظور تنظیم و ثبت وکالتنامه می بایست ابتدا به سامانه میخک به نشانی http://mikhak.mfa.ir مراجعه نموده و در قسمت بالای صفحه گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.
در صفحه بعدی بخش های پست الکترونیک، کد ملی و کد امنیتی را وارد نمایید. همچنین از دو گزینه رمز یکبار مصرف و یا رمز ثابت یکی را انتخاب کرده و مراحل ثبت نام یا ورود به سامانه را طی کنید.
*درصورتی که برای ثبت نام اولیه و یا ورود به سامانه، که بعد از ثبت نام صورت می گیرد با مشکل روبرو شدید لازم است از راهنمای سامانه که در تصویر فوق مشاهده می فرمایید، استفاده نماییید.
**پس از ورود موفقیت آمیز به سامانه صفحه زیر نمایش داده خواهد شد. متقاضیان تایید وکالتنامه و یا تصدیق امضا لازم است گزینه وکالتنامه را انتخاب نمایند.
*******
در صفحه بعد نوع وکالتنامه (متن از پیش تهیه شده وکالتنامه) را ملاحظه و انتخاب نمایید و نام نمایندگی جمهوری اسلامی ایران که در نظر دارید برای تایید وکالتنامه خود به آن مراجعه نمایید را تعیین کنید. در این بخش با بکارگیری ابزارک کنار فهرست وکالتنامه ها می توانید عنوان و متن هریک از وکالتنامه های پیش فرض را مشاهده نمایید.
**
درصورتی که صفحه کلید فارسی ندارید با استفاده از صفحه کلید مجازی سامانه میخک می توانید مطالب مورد نظر خود را تایپ نمایید.
**
**
در کادرها و صفحات بعد لازم است اطلاعات مربوط به موکل (وکالت دهنده) و وکیل و متن وکالت تکمیل گردد، همچنین در بخش متن وکالت، درصورتی که مایل باشید متن وکالتنامه را با تایپ کردن و یا با Copy/Paste بصورت کلی و یا جزئی تغییر دهید، ؛ این امکان برای شما فراهم گردیده است.
تذکر مهم : پس از اینکه وکالتنامه را متقاضی امضا نمود، مسئولیت مفاد آن به عهده موکل(وکالت دهنده) خواهد بود و این نمایندگی پس از ممهور ساختن وکالتنامه و بارگزاری تصویر آن در سامانه میخک؛ به هیچ وجه قادر به تغییر متن آن نـخواهد بود. در این حالت تصویر وکالتنامه شما با هر متنی که امضا کرده باشید، بر روی شبکه ضبط شده و قابل تغییر نیست.
**
**
کلیه متقاضیان تایید وکالتنامه لازم است بخش حدود اختیارات را بدقت مطالعه نموده و حتما یکی از دو گزینه دارد یا ندارد را حذف ( Delete ) نمایند.
**
**
در پایان این صفحه هموطنان گرامی می توانند، خدمات "ارسال الکترونیک نسخه ای از وکالتنامه تایید شده خود" را با انتخاب گزینه بله و سپس وارد نمودن کد امنیتی و کلیک روی دکمه ثبت، درخواست نمایند. با این انتخاب و تکمیل گزینه های مربوط به "تعیین شخص تحویل گیرنده"، کپی برابر اصل وکالتنامه ای که در مونیخ تایید می کنید، در ایران به وکیل آن وکالتنامه و یا هر شخص دیگری که در این بخش مشخص نمایید، در قبال پرداخت ریالی مبلغی تحویل خواهد شد.
درصورتی که ارسال الکترونیکی نسخه ای از وکالتنامه را انتخاب کرده باشید. بعد از انجام کلیه مراحل و تایید وکالتنامه، هیچ نسخه ای از آن را دریافت نخواهید کرد. اصل وکالتنامه ای که امضا کرده اید و با مهر و امضای نمایندگی رسمیت یافته در بازه زمانی مقتضی به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه در تهران ارسال خواهد شد.
بدیهی است متقاضیانی که مایل به استفاده از این خدمات نیستند، لازم است بعد از انتخاب گزینه خیر و واردکردن کد امنیتی، دکمه ثبت را کلیک نمایند. در این حالت پس از مراجعه به نمایندگی و انجام مراحل، اصل وکالتنامه تایید شده به متقاضی تحویل خواهد شد و تقبل امور مربوط به ارسال آن به ایران بعهده متقاضی خواهد بود.
**
**
بعد از کلیک روی دکمه ثبت پیام زیر مشاهد خواهد شد.
**
سپس روی دکمه دریافت رسید پنجره فوق کلیک نمایید و بعد بدون نوبت قبلی به همراه رسید چاپ شده و یا کد رهگیری آن، مدارک شناسائی لازم مانند اصل شناسنامه عکسدار، یـــا اصل گذرنامه معتبر ایرانی و کارت ملی از هر نوع دارای اعتبار و یا فاقد اعتبار و کارت بانکی خود و پس از مشاهده صفحه روزها و ساعات کار نمایندگی و تعطیلات رسمی ، در سالن مراجعات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مونیخ، حاضر شده شماره مراجعه به گیشه دریافت نمایید.
***
نکات مهم :
-تحت هر شرایطی حضور شخص وکالت دهنده با مدارک فوق در نمایندگی الزامی است و هیچ رویه قانونی و یا مراحل اداری و یا کامپیوتری برای تایید وکالتنامه بصورت غیر حضوری و یا پستی پیش بینی و اجرایی نشده است. متقاضیان هر زمانی که قصد تایید وکالتنامه دارند، لازم است از قبل نسبت به تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک و اخذ کد رهگیری اقدام و سپس به سرکنسولگری مراجعه نمایند.
-در هنگام مراجعه، وکالتنامه ای که مطابق روش فوق در سامانه میخک تنظیم کرده اید، توسط مسئول مربوطه روی کاغذ چاپ شده و پس از اخذ امضای وکالت دهنده (شما) با مهر برجسته نمایندگی ممهور و تصویر آن روی سامانه میخک بارگزاری می گردد و درصورتی که تحویل تصویر برابر اصل آن در ایران را تقاضا نکرده باشید؛ اصل وکالتنامه تایید و ممهور شده در همان ساعت و روز مراجعه در سرکنسولگری تحویل متقاضی خواهد شد.
-درصورت انتخاب "خدمات تحویل کپی برابر اصلِ وکالتنامه در ایران" منحصرا و فقط یک نسخه برابر اصل شده از آن وکالتنامه با ارائه اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار به وکیل و یـا فرد تعیین شده (در سامانه میخک)، در ایران و یا شهری که معین کرده اید، تحویل خواهد شد و در صورت مفقود شدن تصویر برابر اصل دریافت شده، در ایران و مونیخ امکان ارائه مجدد «نسخه کپی برابر اصل» وجود نخواهد داشت.
-درصورت سپری شدن شش ماه از تاریخ تایید وکالتنامه در سرکنسولگری، ارائه خدمات ارسال تصویر آن در ایران امکان پذیر نمی باشد.
-درصورتی که پس از مطالعه وکالتنامه و امضای آن توسط متقاضی و تایید آن توسط کارکنان کنسولگری کمبودی در متن و یا هرگونه ایرادی در متن و یا مشخصات آن تشخیص داده شود، مسئولیت آن بعهده وکالت دهند (متقاضی) خواهد بود. از نظر قانون امضای وکالت دهنده بر روی وکالت به منزله اطلاع و موافقت او با تمامی مندرجات وکالت می باشد. در صورتی که بعد از تایید وکالت ایرادی در آن مشاهده شد؛ سرکنسولگری مسئولیتی نداشته و متقاضی می تواند با طی مجدد همه مراحل انجام شده با پرداخت دوباره هزینه، وکالت جدیدی تنظیم و تایید نماید.
-تایید وکالتنامه بدون ثبت نام در سامانه میخک و قبل از تنظیم وکالتنامه در آن سامانه تا رسیدن به مرحله اخذ کد رهگیری در هیچیک از نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور امکان پذیر نـمی باشد. هرفرد مورد اعتماد متقاضی که در هر کشوری دسترسی به اینترنت داشته و از مشخصات متقاضی تایید وکالتنامه و خواست او مطلع گردد با هماهنگی و اطلاع او می تواند؛ بجای متقاضی نسبت به ثبت نامه در سامانه میخک و تنظیم وکالتنامه در سامانه و اخذ کد رهگیری اقدام نموده و برای ایجاد امکان مراجعه متقاضی به نمایندگی کد رهگیری ذیربط را به فرد متقاضی اطلاع دهد
تصدیق امضاء و رضایتنامه
مدارک مورد نیاز:
1- جهت گواهی امضاء، در سامانه میخک ثبت نام بعمل آورید.
2- در پایان مراحل در سامانه میخک کد رهگیری را دریافت نمایید.
3- با در دست داشتن کد رهگیری و اصل مدارک هویتی ایرانی (گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی) جهت تأیید به بخش کنسولی سفارت مراجعه فرمائید.
4- پرداخت هزینه، مطابق با جدول تعرفه خدمات کنسولی.
توضیحات:
- در صورتی که اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت و آخرین مدرک تحصیلی به همراه متقاضی نمی باشد بایستی یکی از بستگان با در دست داشتن اصل مدارک فوق به وزارت امور خارجه در تهران (ساختمان شماره 3 اداره کل امور کنسولی) و یا نمایندگی های وزارت امور خارجه در استانها نسبت به رویت اسناد مذکور و ارسال تصویر آنها به سفارت ایران در مالزی اقدام نمایند. همچنین لطفا قبل از مراجعه به بحش کنسولی نسبت به دریافت مدارک توسط کنسولی اطمینان حاصل نمایید.
تایید مدارک ترجمه شده در ایران
مدارک ترجمه شده در ایران که ممهور به مهر تایید وزارت امور خارجه و یا نمایندگی هایی استانی آن میباشد، در بخش کنسولی سفارت نیز قابل تایید میباشد.
مدارک مورد نیاز:
- تکمیل فرم مشخصات فردی - یک نسخه
- اصل مدارک تائید شده توسط وزارت امور خارجه
- پرداخت هزینه، مطابق با جدول تعرفه خدمات کنسولی.
تائید مدارک بیمارستانی
مدارک مورد نیاز:
- تکمیل فرم مشخصات فردی - یک نسخه
- اصل و تصویر گذرنامه (صفحه مشخصات، اعتبار و تمام صفحات مهردار) - یک نسخه
- اصل اسناد پزشکی بیمارستانی ممهور به مهر وزارت امور خارجه مالزی
- بارگذاری در سامانه میخک - قسمت تایید مدارک درمانی و اخذ کد رهگیری
- مراجعه حضوری به بخش کنسولی به همراه اصل مدارک فوق جهت تایید مدارک